אוצר הספרים
רשימת המחדשים
חידושים אחרונים
אודות
הדרכה
הודעות המערכת
צור קשר
אוצר הספרים

תורה
תלמוד בבלי
רמב"ם ונו"כ
מדרשי הלכה
נביאים
מפרשי הבבלי
טור ונו"כ
סדר התפילה
כתובים
תלמוד ירושלמי
שולחן ערוך
ספרי מוסר
מפרשי התורה
משניות
ספרי הלכה
ספר הזוהר
מפרשי הנ"ך
מפרשי המשנה
שו"ת
ספרי קבלה
ספרי חסידות
מסכתות קטנות
ספרי מחשבה
תוספתא
מדרשי אגדה
ספרים שונים
עד כה נלמדו 0 עמודים מתוך 4125
הפרויקט הסתיים
תודה לכל המשתתפים
דף היומי
פרשת שבוע
טור, אבן העזר ק״א
א) אלמנה כל זמן ששטר כתובתה בידה גובה כתובתה לעולם בין אם נותנין לה מזונות בבית אביה או בבית בעלה אפי' אחר שתינשא ונשבעת אע"פ שהיא נשואה ובעל התרומות כתב שאם נשאת שוב אינה נאמנת ואין נותנין לה אא"כ תביא עדים שלא קבלתה וכ"כ בעל העיטור וא"א הרא"ש ז"ל כתב כסברא הראשונה ואפילו עברה עליה שמיטה אינה נשמטת מפני שהוא מעשה ב"ד פגמה אותה שגבתה מקצת או אפילו שלא פגמה אלא שזקפה כמלוה יצאה מכלל מעשה ב"ד ושביעי' משמטתה ואם אין כתובתה בידה ובאה לגבות בתנאי ב"ד כגון במקום שאין כותבין אם נותנין לה מזונות בבית בעלה גובה לעולם ואם נותנין לה מזונות בבית אביה אינה גובה אלא עד סוף כ"ה שנים אבל שתקה כ"ה שנים ולא תבעה מחלה ואם תבעה תוך כ"ה שנים מונין לה כ"ה שנים מיום שתבעה וכן יורשיה צריכין לתובעה תוך כ"ה שנים למיתתה ואם שתקו יותר מכ"ה שנים מחלו ואפילו אם ניזונת בבית אביה אם היורשים מכבדין אותה שמוליכין לה מזונותיה בעצמם אין שתיקתה מחילה שמפני הבושה היא שותקת ולא מפני שמחלה להם ויראה מדברי הרמב"ם שאין הוכחת השתיקה מחילה אלא לעיקר אבל התוספת לא וא"א הרא"ש ז"ל כ' שגם התוס' מוחלת אבל הנדוניא אינה מוחלת ואם יש לה עדים ממנה גובה אותה לעולם ודוקא באלמנה הויא שתיקתה מחילה בשאין כתובה בידה אבל גרושה גובה לעולם כשאר בעלי חובות:
מפרשים